Nasze wskazówki jak przyspieszyć metabolizm i szybciej schudnąć - Health Site

Nasze wskazówki jak przyspieszyć metabolizm i szybciej schudnąć

Ćwiczenie ma wiele zalet. Na poziomie psychologicznym pomaga poczuć się lepiej, ponieważ uwalnia endorfiny, łagodzi napięcie, zmniejsza stres i pomaga lepiej spać. Jest to również bardzo zdrowa alternatywa i opcja, którą wszyscy powinniśmy realizować.

Jednak wielu ludzi, oprócz pragnienia zdrowego trybu życia, dąży do poprawy swojej figury. Chociaż nie powinieneś mieć obsesji na punkcie ćwiczeń, kto nie lubi dobrze wyglądać?

metabolizm

Ćwiczenie jest kluczem do spalania kalorii, ale tak samo jest odżywianie i aspekty psychologiczne. Czy wiesz, że jednym z kluczy do utraty wagi jest zwiększenie naszego metabolizmu, aby spalić więcej kalorii?

Jeśli minęło 30 lat, zauważysz, że z wiekiem coraz więcej kosztuje spalenie tych “funtów”, które pozostały. Dzieje się tak dlatego, że metabolizm spowalnia się z biegiem lat, coś całkowicie naturalnego i biologicznego.

Teraz nasze nawyki i sposób, w jaki jemy lub trenujemy, mają również pozytywny lub negatywny wpływ na przyspieszenie naszego metabolizmu. Dlatego konieczne jest, abyś znał kilka kluczy, jeśli Twoim celem jest zmniejszenie odsetka tkanki tłuszczowej.

Jak przyspieszyć metabolizm? Ale co to za klucze? Jak można zwiększyć metabolizm? Poniżej znajdziesz szereg zachowań i nawyków, które pomogą Ci w tym zakresie.

Nie zapomnij o śniadaniu

Niektórzy ludzie decydują się nie jeść śniadania lub zjeść małe śniadanie myśląc, że w ten sposób schudną. Takie zachowanie jest całkowicie błędne, ponieważ śniadanie jest prawdopodobnie najważniejszym posiłkiem dnia.

Badania wykazały, że ludzie, którzy jedzą dobre śniadanie, spalają więcej kalorii w ciągu dnia. Według Barbary Rolls, profesora żywienia na Penn State University i autora The Volumetrics Weight-Control Plan, “Nasze ciała zwalniają podczas snu i nie przyspieszają ponownie, dopóki czegoś nie zjemy. Aby zwiększyć metabolizm, wystarczy zjeść od 300 do 400 kalorii na śniadanie.

Postaw na ćwiczenia siłowe

Istnieją osoby, które uważają, że idealnym sposobem na utratę wagi jest zrobić cardio, więc pomijają szkolenia wagi. Myślenie w ten sposób jest błędem, ponieważ trening siłowy przyspiesza metabolizm.

To przyspieszenie przemiany materii nie tylko następuje pod koniec sesji, ale poprzez tworzenie mięśni zwiększa metabolizm podstawowy, czyli wydatek energetyczny, który nasz organizm ponosi, gdy jesteśmy w spoczynku. Jeśli nie wiesz zbyt wiele o odżywianiu lub treningu sportowym, możesz się zastanawiać, i co to oznacza dla podstawowego metabolizmu? Bardzo prosto, mięsień spala więcej kalorii nawet wtedy, gdy odpoczywasz i nie uprawiasz aktywności fizycznej.

Pusty żołądek

Prawdą jest, że skomentowałem, że konieczne jest zjedzenie śniadania, ponieważ po godzinach snu, dopóki nie zasysa się pokarmu, metabolizm nie zostanie ponownie aktywowany. Można jednak trenować na pusty żołądek, aby aktywować metabolizm i przyspieszyć proces spalania tłuszczu.

Celem treningu na pusty żołądek jest zmniejszenie zapasów glukozy lub glikogenu w celu spalenia tłuszczu podczas ćwiczeń. Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, musisz być dobrze nawodniony i jeść po treningu, w przeciwnym razie możesz być bardzo zmęczony w ciągu dnia.

Zajmij się tłuszczem

Tłuszcz jest niezbędny dla organizmu, więc należy go spożywać oszczędnie. Według badań włoskich naukowców opublikowanych w Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, więcej kalorii jest spalanych przez spożywanie żywności o niskiej zawartości tłuszczu.

Pokarmy bogate w tłuszcze mają więcej kalorii, a inne makroelementy, takie jak węglowodany, wytwarzają wyższą termogenezę, to znaczy zużywają więcej kalorii do spalania żywności. W szczególności termogeneza tłuszczów wynosi 3%, a węglowodanów 7%.

Białko

Królem termogenezy jest białko. Chociaż powiedziałem w poprzednim punkcie, że termogeneza tłuszczów wynosi 3%, a węglowodanów 7%, to białek 27%. Jest oczywiste, że spożycie białka pomaga zwiększyć metabolizm.

Ponadto, białka przyczyniają się do tworzenia mięśni, więc można zwiększyć podstawowy metabolizm, jeśli połączyć go z niektórych strategii ćwiczeń fizycznych, na przykład pracy wagi.

Jedzenie kilka razy dziennie.

Niektóre osoby mają przekonanie, że jedząc znacznie mniej, stracą o wiele więcej kalorii. To prawda, że jeśli jemy mniej niż wydajemy, możemy schudnąć, ale nie warto przestać jeść lub jeść bardzo mało.

Z jednej strony, jedzenie zwiększa efekt termiczny i podstawowy metabolizm o 8% i 16% w ciągu dwóch lub trzech godzin po posiłku. Dlatego też jest to idealne miejsce do spożywania posiłków kilka razy dziennie (eksperci zalecają pięć razy). Ponadto, jeśli jesteś jedną z tych osób, które ćwiczą regularnie, będziesz musiał jeść, aby trenować i mieć optymalny poziom energii.

Nasz organizm jest inteligentny i jeśli ciało zauważy, że nie jesz wystarczająco dużo, przechodzi w tryb ochronny (ponieważ uważa, że jesteś w niebezpiecznej sytuacji, w której nie możesz się wyżywić), więc twój metabolizm zwalnia i oszczędza wydatki na kalorie.

Zaskocz swoje ciało

Organizm ludzki ma dużą zdolność adaptacyjną. Dlatego też, kiedy wykonujemy ćwiczenia fizyczne, musimy stopniowo zwiększać intensywność lub objętość treningu. Kilka tygodni później ten sam trening nie jest już tak skuteczny. Aby tego uniknąć, możesz modyfikować swoje treningi i robić rzeczy, które Cię kosztują i zaskakują Twoje ciało, na przykład zmiany prędkości, rytmów, czasu trwania lub obciążeń.

Kontrola węglowodanów

Węglowodany są doskonałym źródłem energii i chociaż mają złą reputację, nie ma potrzeby eliminowania ich z diety. Musisz tylko wiedzieć, jak je zjeść.

W tym celu należy podawać węglowodany złożone, czyli węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, czyli takie, które utrzymują poziom insuliny w zatoce, przekształcają się w glukozę w dłuższym czasie niż tzw. węglowodany proste i stopniowo i powoli uwalniają energię. Żywność zawierająca złożone węglowodany to między innymi: brązowy ryż, większość owoców i warzyw lub makaron pełnoziarnisty.

Pij zieloną herbatę

Zielona herbata ma duże zalety zdrowotne i jest bogata w przeciwutleniacze, takie jak polifenole. Nowe badania wykazują, że katechina, substancja znajdująca się w tym naparze, może zwiększyć metabolizm. Dane z tego badania sugerują, że osoby, które w swoim eksperymencie wypiły zieloną herbatę, straciły więcej wagi niż osoby, które tego nie zrobiły.

Katechiny mogą poprawić utlenianie tłuszczu i termogenezę, podsumowują naukowcy. Pięć filiżanek zielonej herbaty dziennie może wyprodukować 90 kalorii dziennie.

Uważaj na alkohol

Lubisz mieć kieliszek wina z jedzeniem? Jeśli nie chcesz spowolnić metabolizmu, lepiej wyeliminuj ten nawyk z życia.

Oprócz spowolnienia metabolizmu, kilka badań wykazało, że spożywanie napoju przed posiłkiem powoduje, że ludzie spożywają około 200 kalorii więcej. Inne badanie wykazało, że ciało spala najpierw alkohol, co oznacza, że kalorie z żywności są bardziej prawdopodobne do przechowywania w postaci tłuszczu.

Pikantne jedzenie

Dodawanie przypraw do żywności znacznie przyspiesza przemianę materii. Przynajmniej tak kończy się praca badawcza z Pennsylvania State University w Stanach Zjednoczonych. Według ich badań, spożywanie przypraw zwiększa tempo przemiany materii w organizmie nawet o 20% przez pół godziny. Jeśli chcesz spalić więcej tłuszczu, przestaw się na ostrość.

A jeśli mimo wdrożenia tych wszystkich porad nadal nie jesteś zadowolony ze swojej przemiany materii, sięgnij po sprawdzone suplementy diety, które poradzą sobie nawet z najbardziej ospałym metabolizmem.

Nasze wskazówki jak przyspieszyć metabolizm i szybciej schudnąć

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry